LITTERATUR

 

 

Dr. Lilli Nielsen Phd.

 

Rummet og jegèt   Er du blind   730 læringsmiljø

Grib og du kan begribe   Tidlig læring trin for trin

 

Kartleggingsskjema Dr. Lilli Nielsen Phd.Laste ned Funksjonsskjema

 

 

 

 

DVD med Dr. Lilli Nielsen PhD.

 

 

 

 

 

 

 

 

Perzeptualizing Aids. Lær å bruke Det Lille Rommet, Støttebenk, Esseff, Hopsadrakt og å stimulere emosjonell/sosial utvikling. Bestill her

 

 

ARTIKLER

 

Erfaringer med hjelpemidlene Hopsadrakt og esseff

Fysioterapeut Anne Grete Lund, Barnestafetten nr. 43, 2004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvordan tilrettelegge systematisk for læring slik at barn med store og sammensatte lærevansker får en best mulig utvikling?

Spesialpedagogikk, Folkeuniversitetet i Bergen. Spesialpedagog Bente Hovdenak, 2009

 

The remarkable Resonance board

Paths to Literacy, Kate Hurst 2017

 

The Active Learning Approach:

Using the Resonance Board and the Little Room with Young Blind and Multiply Disabled Children, by Gigi Newton 2012

 

Resonance Board

Washington Sensory Disabilities Services

 

Resonance Board

Active Learning Space

 

The Little Room

Little Ladybugs Hug

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORSKNING

 

"Glade, trygge, aktive barn som lærer - Lærere om selvoppfatning og motivasjon hos elever med utviklingshemming ved bruk av Aktiv Læring"

 

Masteroppgave om Aktiv Læring UiO 2015. Anne Kjersti Folden

 

Det multifunksjonshemmete barnet i interaksjon med Aktiv Læring utstyr – en studie om bevegelse og utvikling.

Masteroppgave i helsefag, studieretning klinisk nevrologisk fysioterapii, fordypning barn. UIT 2012. Eileen Bregård.

 

Tilgang på systemretta opplæring for barn med langsam læringstakt.

UIO 2006. Cand. polit. Astrid Årdal

 

 

 

ANNEN LITTERATUR

 

 

 

Phoebe Caldwell

 

 

 

Per Lorentzen

 

 

 

Temple Grandin

 

Jesper Juul

Dag Nordanger og Hanne Cecilie Braarud

John M. Gottman og Joan Declaire

 

Megia AS    Totlandsvegen 310    5226 Nesttun    Tlf. 909 94 978    Org.nr. 992524103

Bruk av deltagelsesfokusert IOP-mal spesielt tilpasset elever med omfattende og kombinerte lærevansker, Statped.